.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, May 10, 2014

TAJUK 592 - Adakah SV juga seorang expert?


Adakah SV juga seorang expert?

Maybe tiba masanya anda reserve sedikit ruang menerima doctrine yang SV tahu segala2nya dgn menganggap SV anda seorang expert ! 

Bila anggapan ini wujud....maka dunia scholar sedikit sebanyak telah tercemar. Pulak? Tercemar kerana siapa yang memberikan title “expert” kepada SV ? Dunia penyelidikan sentiasa evolve…. semakin cepat dan pesat bersama kecanggihan ICT…. maka terdapat byk ruang yang mungkin SV tak tahu, tak pasti dan tak mendalaminya….tanpa menafikn pengetahuan yg mereka sedia miliki..

Sentiasa berfikir ....

Tentu lebih “baik” SV anggap diri mereka scholar bukan expert sehingga pendapatnya tidak boleh disanggah atau dicabar. Ini old school ! Membuat research adalah tugas mencabar. Salah satu pengalaman yang penting dalam menjalankan research adalah “membuat keputusan yang mungkin bercanggah dgn SV” tetapi dgn alasan yang betul. 

Anggaplah ini sebagai bahan utk difikirkan pada hujung minggu ini supaya anda boleh melihat potensi diri sendiri sbg bakal scholar melangkaui apa yang mungkin diketahui oleh SV.... 

OT - pernah skali SV aku kata pd aku dulu... ".....you are the expect in your field" bila aku argue theory yg aku nk guna.....sekadar bg motivasi kat aku

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...