.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, September 13, 2012

Panas punggung bila aku memegang DSLR....

Dulu di KGV semasa tingkatan 4 dan 5 aku masuk army cadet, dan belajar menembak dengan SLR yang membawa maksud Single Loaded Rifle. 


Dulu aku berlatih menembak dengan SLR di Kem Tentera Port Dickson 

Ini citer pasal SLR yang lain pulak. Pagi ni aku sempat mengikuti kawan aku Dr Shafee dalam satu demonstrasi penggunaan kamera SLR iaitu Single Lens Reflex, yang dah di "digital" kan dan dikenali pula sebagai DSLR. 

Aku ikut kawan aku tu sebab aku bercadang jugak nak beli DSLR... cuma selama ini aku macam rimas jer bila tengok benda tu tergantung atas leher orang lain....tak lengoh ker tengkok bila digantung DSLR tu dan diusung pulak ke sana sini....  tu yang tak jadi beli tu !!



Pic 1: Aku shoot masa demonstrator tu sibuk menunjuk ajar...

Pening jugak aku dengar demonstrator tu sebut ISO, ASA, Aperture, WB, Speed, DOP dll..... maklumlah selama ini aku guna compact camera atau hp aku jer.


Pic 2: This is my card.....

Akupun tak tunggu lama, ambil camera DSLR yang aku pinjam dari Jabatan.... terus balik dan cuba shoot beberapa pic, buat kenangan sendiri dengan DSLR.... 


Pic 3: Akrab....


Pic 4: Mencari sudut...


Pic 5: Kering dipinggir tasik...

Pic 6: Biasan.. 




Pic 7: Laluan untuk tiang...

Pic 8: Hijau

Pic 9: Kerusi panas @ panas punggung...
Pic 10: Cabinet...

Kesimpulannya..... aku KIV dulu niat nak miliki DSLR sebab susah juga nak usung ke sana sini dengan bagnya sekali... belum lagi tripod....lenses.... phew...kecualilah aku seorang cameraman. May be nak miliki DSLR yang "compact" dan kecil.... then beli buku berikut yang mempunyai pelbagai versi di pasaran supaya ada knowledge...sempoi....



OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...