.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, August 18, 2011

BENGKEL DSP 1 - SENYUM, TAK PERLU KATA APA....

Semalam 18hb Ogos berlansung pertama kali bengkel bersama group DSG. Saya telah bercuti bagi memenuhi permintaan tersebut, dan pertama kali menggunakan LCD projektor yang saya beli..... not bad. Seramai 28 peserta dari UPM, UiTM, UTEM, UM, UTHM, UMT dan UIA datang. Ini betul2 satu Malaysia !! Special thanks tu Ismassabah Ismail (eismaa@yahoo.com.sg) yang mengatur bengkel semalam dan juga esok. 


Bengkel dimulakan dengan doc map / navigation pane.... semua berjalan dengan baik, 8.30 hingga 11.30 am. Tak sampai 3 jam, peserta berjaya bangunkan dummy thesis dengan 3 chapters, complete with captions, citations, TOC, and biblography. Then terus sambung LR.... break 45 minit jer than sambung semula.... until 4.45 pm. 


Bukan senang nak kendalikan bengkel dengan peserta datang dari bidang kajian yang berbeza2... IPTA berbeza.....dari electrical engineering, education, bisness, language , gerontology.... dan yang buat pasal heritage pun anda... phew.... 


Apapun, tips2 telah diberi dengan aktiviti hands-on yang agak mudah.... sempoi.... basic....tetapi berkerut juga dahi masing2 nak siapkan....wpun sekadar menulis satu paragraph !! Namun itulah realitinya, tetapi semangat peserta yang mahu berubah, berazam mempersiapkan diri akan jadi langkah pertama menuju kejayaan.


Kesal sebab tak sempat nak berkenalan, nak berbual dan bertanya khabar dgn peserta... masa terlalu packed !! Beberapa pic yang sempat saya rakamkan.....


Senyum.... tak perlu takut aper2.....senyum....buat paragraph sempoi2... senyum.....tulis jgn tak tulis....senyum


Cantik luar.... cantik dalam.... cantik dengar sini
Kalau saya tulis
awak pun tulis skali...
Kalau awak tulis
LR pun cepat habis.....
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut tulis bilalah thesis nak abis ....


Senyum sikit... nak tengok siap tak paragraph.... kalau tak adapun .. aku tetap mahu cubit ....




OT 
Aku bukan hartawan aku bukan cendiakawan
Aku hanya ada satu senyuman yang menawan !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...